Одеська область ще декілька років назад посідала чи не найостанніше місце за якістю доріг серед інших регіонів України. Так 77% автомобільної дороги М-15 Одеса-Рені була в незадовільному стані. З того часу представниками влади різних рівнів було задекларовано проведення масштабних ремонтних робіт.

Об’єми та вартість ремонтних робіт

Загалом, за даними системи електроних закупівель ProZorro протягом останніх двох років, було укладено договори на ремонт 78 ділянок доріг загального користування в нашій області загальною довжиною 582 кілометрів та один договір на будівництво автомобільної дороги в обхід міста Рені, довжиною 5,6 кілометрів.

011

З числа ремонтованих ділянок, лише на п’яти здійснюється капітальний ремонт, на решті – поточний середній ремонт. При чому більше половини  всіх ділянок, а саме – 43, розташовані на сумнозвісній автомобільній дорозі М-15 Одеса-Рені, довжина яких становить 238 кілометра.

Загальна сума укладених договорів – 6 мільярдів 85 мільйонів гривень. В середньому економія в наслідок проведення тендерних процедур по ремонту доріг склала -1,3%, з середньою кількістю пропозицій на торги – 2,7 компанії-претендента. Невелика кількість претендентів може бути пов’язана з умовами тендерів, за якими компанія-претендент повинна надати довідку про виконання аналогічних договорів на суму не меншу суми пропозиції. З одного боку це є бар’єром для недобросовісних фірм, з іншого  такі умови стають на заваді появи нових компаній на ринку та підвищенню конкуренції.

012

З усіх 79 договорів у 34 були внесені зміни та строк їх дії був продовжений, а  13 ще в стадії виконання.

Хто ремонтує дороги в Одеській області та скільки це коштує

Підрядниками на виконання робіт за дослідженими договорами виступають дев’ять компаній. Найбільшу частку за сумою контрактів займає ТОВ «Ростдорстрой» – майже третину або 1,9 мільярди гривень, друге місце посідає ТОВ «Автомагістраль-Південь , яка освоїть більше 20% або 1, 2 мільярди гривень, третє місце за ТОВ «Будівельна компанія «Дорлідер» на яку припадає 15% від вартості усіх ремонтів або трохи менше 1 мільярда гривень.

11

Більш докладно розглянемо хто ремонтує автомобільну дорогу Одеса-Рені, та скільки на це витрачається з бюджету. В лідерах знову ТОВ «Ростдорстрой», яка ремонтує 64 кілометри за 852 гривні та ТОВ «Автомагістраль-Південь», що виграла тендери на 59 кілометрів та уклала контракти на 894 мільйони гривень. Найменше на цьому об’єкті отримує ТОВ «Березівкаагрошляхбуд» — 160 мільйонів гривень за 15,5 кілометрів відремонтованого дорожнього покриття.

120

Будівництво та капітальний ремонт доріг коштує платникам податків набагато більше. Так, будівництво шестикілометрової дороги в обхід міста Рені обійдеться в 285 мільйонів гривень. Капітальний ремонт семи кілометрів траси М-05 Київ-Одеса, які проводили ТОВ «Ростдорстрой» та ТОВ «Автомагістраль-Південь» коштував бюджету 331 мільйон гривень. В той же час капітальний ремонт доріг нижчих категорій коштував набагато менше: таж «Автомагістраль-Південь» відремонтувала 3 кілометри дороги КПП «Кучургани» — Біляївка за 47 мільйонів, а «Березівкаагрошляхбуд» 8 кілометрів дороги Вінниця-Велика — Михайлівка за 168 мільйонів гривень.

13

Надалі, наші активісти продовжать моніторинг ремонтів доріг Одеської області вже безпосередньо на самих ділянках, досліджуючи якість проведених робіт. Слідкуйте за подальшими публікаціями.

Ця публікація підготовлена в рамках проекту «Прозорість і доброчесність публічного сектору», який виконується Програмою розвитку ООН в Україні та фінансується Міністерством закордонних справ Данії протягом 2015-2018 рр.

Думки, висновки чи рекомендації належать авторам та упорядникам цього видання і не обов’язково відображають погляди Міністерства закордонних справ Данії, Програми розвитку Організації Об’єднаних Націй чи інших агенцій ООН.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *