Останні роки в Одеській області відремонтовано багато доріг, які були в незадовільному стані. ГО «Антикорупційний офіс» провела моніторинг прозорості та доброчесності організації та виконання ремонтів доріг, контракти на ремонт яких були підписані протягом останніх двох років.

За цей період було укладено договори на капітальний та поточний середній ремонт довжиною  582 кілометри та один договір на будівництво автомобільної дороги в обхід міста Рені, довжиною 5,6 кілометрів.

Загальна сума укладених договорів – 6 мільярдів 85 мільйонів гривень, з яких найбліьше отримали ТОВ «Ростдорстрой» – 1,9 мільярди гривень, друге місце посідає ТОВ «Автомагістраль-Південь, яка освоїть 1,2 мільярди гривень, третє місце за ТОВ «Будівельна компанія «Дорлідер» на яку припадає трохи менше 1 мільярда гривень.

11

 

«Головною проблемою проведених тендерів є слабка конкуренція внаслідок чого економія коштів на них вкрай  низька – 1,3% від початкової вартості» — зазначив Аркадій Топовкоординатор моніторингу, заступник голови ГО «Антикорупційний офіс».

Безымянный210

За даними сайту dozorro 93% усіх тендерів мають ті чи інші ризики  неефективності проведення процедури або ризик обмеження конкуренції. В 74% усіх тендерів цінова пропозиція переможця протягом усіх етапів не змінювалась, що може бути свідченням змови між компаніями-учасниками.

Активісти «Атикорупційного офісу» дослідили 16 відремонтованих ділянок автомобільних доріг області довжиною 80 кілометрів (41,3% доріг державного значення та 100% місцевого значення), крім того, додатково, було обстежено 11 ділянок загальною довжиною 128 км (38,3% доріг державного значення та 100% місцевого значення), ремонт на яких ще триває .

Безымянный220

На кожній ділянці було виявлено від 1 до 10 видів недоліків або дефектів. Найбільш часто зустрічались: лущення та викришування асфальтобетонного покриття; поперечні та поздовжні тріщини асфальтобетонного покриття; руйнування кромки покриття автомобільної дороги; не влаштоване або не ущільнене узбіччя автомобільної дороги . В окремих випадках зустрічались: просідання зі зміщенням автомобільного покриття; відсутність елементів дорожнього металевого бар’єрного огородження; не влаштовані, або не правильно влаштовані тротуари та інші.

«Найгірше відремонтовані дороги місцевого значення, особливо ділянка дороги 2,3 км, між селами Новоборисівка та Цебрикове, на якій треба виправити серйозні недоліки та з’єднати її з іншими дорогами. Ми на це окремо звертали увагу представників Одеської облдержадміністрації, Великомихайлівської райдержадміністрації та сільрад під час окремого виїзду на цю ділянку. Маємо надію, що ситуація поліпшиться», — зазначив Юрій Дяченко, преставник ГО «Антикорупційний офіс»

Результати моніторингу надіслані до Служби автомобільних доріг в Одеській області та Одеської обласної державної адміністрації для гарантійного усунення недоліків та дефектів.

Повний звіт про результати візуального обстеження ремонтованих доріг можна подивитись за посаланнням: https://drive.google.com/file/d/1cTV1K0qko4rcr-A1tFoA_lvNF5csRVS4/view?usp=sharing

Про процес моніторингу та його результати можна також дізнатись з нашого короткого відео:

Ця публікація підготовлена в рамках проекту «Прозорість і доброчесність публічного сектору», який виконується Програмою розвитку ООН в Україні та фінансується Міністерством закордонних справ Данії протягом 2015-2018 рр.

Думки, висновки чи рекомендації належать авторам та упорядникам цього видання і не обов’язково відображають погляди Міністерства закордонних справ Данії, Програми розвитку Організації Об’єднаних Націй чи інших агенцій ООН.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *