Зазвичай основана увага при ремонті доріг в місті прикута до капітального ремонту вулиць, таких наприклад як на Преображенській або Софіївській. Однак і поточний ремонт (який часто називають ямковим) теж забирає чимало коштів з бюджету. Протягом 2018 – початку 2019 років було укладено тендерів на поточний ремонт вулиць на суму, більш як 160 мільйонів гривень.
Антикорупційний офіс вирішив докладно розглянути компанії яким міська влада довірила займатись латанням ям на вулицях Одеси за чималенькі кошти.
Більшість з 15 компаній, які вигравали тендери на ямковий ремонт в Одесі мають однин, або декілька з ознак фіктивності згідно критеріїв Національного Банку України. В більшості випадків це невідповідність ресурсів обсягам здійснюваної діяльності, яка проявляється в замалому розмірі статутного капіталу. Також, застрічаються такі ознаки: неспеціалізована оптова торгівля, як основний вид діяльності, наявний широкий перелік зареєстрованих видів діяльності, які характеризуються окремою специфікою діяльності, повязаність декількох компаній на ринку, часті зміни адреси та інше…
Першу групу компаній, яку можна виділити з-поміж інших складають компаній, яких асоціюють з оточенням мера Одеси Однак навідміну від більш дорогих капітальних ремонтів доріг, тут їх частка відносно не велика, всього біля 20%. До неї входять: ТОВ «БВК Пик-строй», яка отримає більше 17 мільйонів, ТОВ «СК Автострой» — майже 12 мільйонів та ТОВ «Автодор» — 4 мільйони гривень.
Друга, найбільша група компаній вирізнається тим, що їх так чи інакше пов’язують з людьми, які були чи є дотичними до різних органів державної або місцевої влади чи комунальних підприємств (за винятком фірм з першої групи). Згалом, їх частка становить – 56%.
1.ТОВ «Стройспецтехніка заробить 32,7 мільйонів. Належить вона Маріам Карапетян. Контактною особою компанії за даними сайту «Наші гроші» у тендерах в «Прозорро» вказано Олену Анохіну, яка у 2015 році була провідним спеціалістом по тендерам тендерного відділу «Теплопостачання міста Одеси». Зараз у протоколі тендерного комітету її прізвище вже не значиться.
2.ДП «Лідер виграло тендерів на суму 24,7 мільйонів гривень. Кінцевими власниками компанії є Анатолій Жураковський та Антон Гусаров. Жураківський у 2009 році був депутатом Овідіопольської районної ради.
3.ТОВ «Евродор» Натальї та Геворга Аветисяна отримало контрактів на суму 14,7 мільйонів гривень. За даними видання ізбірком батько Геворга Аветисяна, Артак Аветисян був депутатом Ізмаїльскої районнної ради від Партії регіонів.
4.ТОВ «ТИРАС» отримає 11,7 мільйонів гривень з бюджету міста. За інформацією громадських активістів компанія належить Чудновцю Миколі Григоровичу, який у 2010-2014 був депутатом Одеської обласної ради від Партії Регіонів та членом постійної комісії з питань транспорту та дорожнього господарства.
Також це підприємство підюзрювали, у ведення фінансово-господарської діяльності з рядом підприємств, що слугують конвертаційними центрами, через фіктивні фірми яких виводяться та легалізуються грошові кошти, частина яких можливо використовується для фінансової підтримки проросійських Інтернет ресурсів, сепаратистських організацій, а також фінансування терористичних організацій. За матеріалами іншого досудового слідства стало відомо, що ТОВ «ТИРАС» також активно допомагало чинному меру міста використовувати бюджетні кошти у власних інтересах.
5.ПП «Автомагістраль» виграло контрактів на 3,3 мільйони гривень. Нею, за даними ЗМІ володіє Микола Скоростецький, який був начальником Служби автомобільних доріг у Київській області у 2005-2007 рр.
6.ТОВ «Навекастрой» отримає з бюджету майже 3 мільйони гривень. Фірма належить Володимиру Мурованому та Роману Ставнічуку. Обидва багато разів фігурували в ЗМІ, як помічники депутата Біляївської районної ради Петра Кіссе.
Третю групу компаній складають решта компаній, щодо яких не зафіксовані прямі зв’язки з чиновниками або депутатами, але при цьому вони мають деякі ознаки фіктивності або інші ознаки недоброчесності.
1.ТОВ «Автомагістраль-південь» відремонтують доріг на, майже 10 мільйонів грривень . За даними сайту «Наші грощі» власниками фірми є Валерій Коротков та Олег Наливанний. Фірма фігурує в низці кримінальних проваджень, зокрема, слідчі одеської поліції підозрюють, що компанія під час виконання робіт з ремонту дороги Одеса – Рені на 66 млн грн використовували кошторисні норми, які не проходили експертизу та не затверджувались Службою автомобільних доріг, через що вартість реконструкції була необґрунтовано завищена.
3.ПрАТ «РБД Одессголовпостач» отрмає 4,2 мільний на яямковий ремонт. При цьому основним видом діяльності компанії зазначена неспеціалізована оптова торгівля, а будівнцтво та ремонт доріг взагалі відсутні серед переліку діяльності. Крім того ця компанія вже ставала об’єктом нашого розслідування щодо ремонту однієї з шкіл Одеси.
4.ТОВ «Прогресдорбуд» виграло тендерів, також на 4,2 мільйони. Власником компанії є Четвертаков Юрій Олегович, зареєстрвана 2016 році з уставним капіталом — 20 тисяч гривень. А за час існування фірма виграла тендерів в Одесі та області на суму більше 53 мільйонів гривень
5.ПП «Фірма-Грат» – отримає з бюджету 3,5 мільйни гривень, При цьому на початок 2019 року мало борг до бюджету 1,3 мільйони гривень. Її засновник Скидан Петро Ігорович, є засновником ще 6 компаній в різних регіонах України, що займаються різними видами дяльності: неспеціалізованою оптовою торгівлею, торгівлею зерном, паливом та автотранспортом. При цьому уставний капітал кожної не перевищує 10 тисяч гривень.
6.ТОВ «Югстрой компані» з уставним капіталом 1 тис. гррн, отримає з бюджету 3 мільйони гривень. Фірма належить Людмилі Мальцевій і крім будівництва доріг вона займається вирбництвом хліба, кондитерських виробів, оптовою торгівлею деревиною, та наданням послуг в галузях геодезії та геології. Шляхи українських компаній несповідімі.
6.ТОВ «Будвектор плюс» отримає з бюджету майже 2 мільйони гривень. При уставному капіталі 50 тисяч гривень.
7.ТОВ «Рік-17» з устаним капіталом 2 тисячі гривень заробить на ремонтах доріг – біля 1 мільйона гривень. З назви легко можна здогадатись, фірма заснована у 2017 році і вже, крім виконання дрібних дорожніх реонтів, всигла стати монополістом наремонті та встановлені нових зупинкових комплексів. На цьому вона заробить ще більше 10 мільйонів гривень.
Окремо можна виділити ТОВ «Діір» на яку не вдалось знайти компрометуючих фактів. Вона отримає з бюджету 5 мльйонів гривень. Належить Антону Зеленецькому. Уставний капітал 10 мільйонів гривень – це найбільший показник на ринку серед місцевих компаній, які зарєєстровані в Одеській області.
Таким чином в сухому залишку з 15 компаній, які будуть латати ями на вулицях в Одесі за бюджетні мільйони – 12 мають підозріло малий статутний капітал, 9 компаній так чи інакше пов’язують з діючими або колишніми представниками різних гілок влади і лише 1 фірма на яку не вдалось знайти «компромату».
Матеріали для цієї статті забрані в рамках проекту «Антикорупційна карта ремонтів»